pátek 22. dubna 2016

1. Recenze

Ahooj!
Tak jak se dnes máte? Pátek je vždycky super ne? :) Já pro Vás mám dneska konečně první recenzi!

Na začátek jsem vybrala knížku od Paula Coelha, kterého určitě všichni znáte pod knížkou Alchymista. Já si od něj vybrala knihu Veronika se rozhodla zemřít.
Představte si, že Vás nebaví život, že nemáte důvod žít... Jak moc by Vás to vzalo? Asi nikdo si něco takového člověk nedokáže představit. 
Veronika je dívka, která žije v Slovinsku a ona je ta, kterou nebaví život. Rozhodla se, že spáchá sebevraždu, rozhodla se zemřít. Když si ale při umírání přečetla článek, kde se psalo "Kde je Slovinsko?" řekla si, že si zabaví čas při umírání a napsala dopis na rozloučenou s tím, že napíše kde přesně to Slovinsko je, neboli odpověď autorovi. 


Sebevražda se naštěstí nepodařila, a ocitla se ve Villete, což je psychiatrická léčebna na Slovinsku v Lublani. Začíná jí jiný život, život, který si určitě nepřála. Doktor, který se o ní stará jí řekne totiž nemilou zprávu, a to takovou, že do týdne zemře. Veronice se obrátil Svět vzhůru nohama a začla si uvědomovat o co všechno vlastně přijde. Týden života, a musí ho strávit tady. Ve Villete. 
"Co je to opravdové já?"..."To je to, co jste, ne to, co z vás udělali..."
Nejenom že potká ženu jménem Zedka, která má rodinu a nechala ji doma samotnou. Dokážu říct, že se staly přítelkyněmi. Také žena jménem Mari, která je rozhodnuta žít ve Villete, a snaží se užívat dobrodružství díky tzv. Bratrství. Mari je jediná, která se baví s Eduardem a Veronika se do něj zamiluje, láska je oboustranná. 6. den se rozhodnou, že spolu utečou. Konec berte třeba jako zázrak! ♥
Co mi tahle kniha dala a ukázala?
Asi bych Vám měla říct, že deprese jsem měla také, ubližovala jsem si, a tak trochu jsem nezvládala situace. Když jsem tu knížku viděla v knihkupectví, říkala jsem si, jak přízračné. Koupila jsem si jí a v životě mi nikdy nepomohla knížka víc. Víte, celou dobu si říkáte, že je všechno v pořádku, že to zvládáte a žádnou pomoc nepotřebujete... 

Upřímně říkám, že z Vás mluví naivita. Je to jenom horší a horší... Takže když jsem si tuhle knížku přečetla, jenom jsem seděla, čuměla do blba a hladila jsem si jizvy na ruce... Zvedla se, a přečetla tu knížku znova. 
Važte si svého života!
Važte si všeho co kolem sebe máte!
Važte si přátel, rodiny a lásky!
Hledejte maličkosti vaší radosti!
Svěřte se lidem, kterým 100% věříte! (Kdyby něco, jsem tu já, ráda poradím a podpořím)
Buďte svý! 



"Narodil ses jako originál, tak neumírej jako kopie!"

Tahle knížka mi 100% otevřela oči a doporučuji těm, kteří váhají a mají jakékoliv problémy ve svém životě. Víte, pak si řeknete, že to může být lepší. Když s Veronikou prožíváte její "poslední" dny života, tak si vážíte všeho! (aspoň já to tak měla...)
A přiznávám se, na konci jsem brečela. Hrozně mě dojalo, že naštěstí nezemřela, protože ona si to zaslouží. Zaslouží si začít nový život, my všichni si zasloužíme žít nový a lepší život!! 

Doufám, že se Vám takhle psané recenze líbí, protože to mám v plánu takhle psát pořád. Chci, abyste viděly v těch knížkách něco pozitivního, abyste se vždycky v knížce našly, a abyste si čtení užívaly a těšily se na další! 

A tady Vám dám jeden citát přímo od něj. Inspirujte se tímhle spisovatelem, přečtěte si jeho knihu, užívejte života! ♥
„Svět potřebuje především příklady, lidi schopné prožívat své sny a bojovat za své ideje.“
Vaše Verča





Žádné komentáře:

Okomentovat