neděle 17. července 2016

Festivalové léto!

Ahoj, ahoj, ahoj !!!!!

Je mi až hanba po jaké době sem přidávám příspěvek, fakt se styď Terezo! Ale opět vás zdravím já, Tess, na našem blogu. Dlouho jsem přemýšlela o čem napsat, jestli recenzi na knížku co jsem dočetla? tipy na dovolenou? a pak mě to ťuklo! Napíšu o tom, co pro mně dělá léto létem - hudební festivaly! Letos jsem zatím byla na dvou - Open Air Musicfest Přeštěnice a Jatkafest a oba stály opravdu za to! Takže si se mnou pojďte vychutnat atmosféru letních festivalů...





OPEN AIR MUSICFEST PŘEŠTĚNICE 

Jak už to u mě bývá zvykem moje léto jsem zahájila hudebním festivalem v Přeštěnicích. Zúčastnila jsem se ho již po páté a opět jsem nelitovala. Koná se nedaleko naší malé vesnice, takže nebyl problém ráno vylézt ze stanu a dojít si domů hodit sprchu (a že se fakt hodila).

Festival začínal čtvrtečním večírkem, kde hrály spíše místní známé skupiny jako Znouzectnost nebo Ticho De Pré Cupé Band, ale mohli jsme zaslechnout také například písničkáře Pekaře.

Další den se nesl v duchu sluníčka a osvěžujícího somersby, při kterém hrály skupiny jako Dukla vozovna nebo No Name. Večerním trhákem se ale stala skupina Kryštof, která si pro návštěvníky festivalu připravila neskutečnou show. Poté hrála skupina Monkey Business, která mě osobně moc nezajímá, ale i přesto jsem v areálu zůstala a užívala si tu skvělou domáckou atmosféru.




Nikdy jsem nezažila Přeštenice bez deště, a aby to letos nebylo jinak, tak sobota byla ve znamení deště a cíle vypít si somersby pláštěnku. Naštěstí besedu se známým americkým spisovatelem Robertem Fulghumem jsem stihla ještě v suchu. S Ukradeným ovocem přišel i déšť, ale to nás nezastavilo a zůstala jsem i na anglického muzikanta Jamese Harriese, který mě naprosto uchvátil, proto posílám jeho hudbu k vám níže v odkazech. Když přišel na řadu Majk Spirit přestalo pršet, ale nastal čas doplnit tekutiny zevnitř, protože to opravdu není a nebude můj festivalový šálek čaje. Největší hukot začal s kapelou Wohnout, bohužel i ten největší slejvák, kvůli kterému se nakonec koncert musel přerušit, ale nikdy jsem jejich lepší koncert a tu energii zpívajících lidí i přes to, že stály v bahně a nezbyl na nich kousek suchého oblečení nezažila a užila si to na plné pecky. Bohužel počasí neporučíme a muselo se zrušit vystoupení skupiny Visací zámek.

I přes nepřízeň počasí hodnotím festival kladně a rozhodně si ho nenechám ujít ani příští rok!

James Harries: https://www.youtube.com/watch?v=XMZcyYDP6Oo



JATKAFEST


Jatka se konal v městě Pacov. Je to sice menší dvoudenní festival, ale atmosféra zámecké zahrady na které se koná je nepřekonatelná! Areál je příjemně velký a díky jedné stagy stihnete všechny kapely, na které máte v plánu jít.

Festival začínal už v pátek, bohužel se nám nepodařilo se tam dostat kvůli brigádě, takže jsme přišli o Mňága a Žďorp nebo o5 a Radeček. Ale to nakonec vůbec nevadilo, protože sobota byla na jedničku! Po ''ubytování'' v malém stanovém městečku jsme vyrazili na pana Jaroslava Uhlíře. Bylo až neskutečné co dokázal s publikem, opravdu jsme se všichni vrátili do dětských let a všichni jsme si střihli písničky z pohádek. Pak jsme na dece poslouchali ATMO a užívali sluníčka. Výborně jsem se nasmála na vystoupení Ivana Mládka a jehu bendu, pak už jsem jen čekala na svou oblíbenou skupinu - UDG! A opět jako na potvoru by se další festival neobešel bez deště. Ale to nás nezastavilo ve vybojování místa v první řadě, což se nakonec vyplatilo, protože bubeník Jugi (ano, opět v šatech) vyhlídl a vybral si nás, aby jsme s ním skočili ve člunu do lidí, můžu vám říct, že jsem měla strach, ale zážitek to byl k nezaplacení! Déšť nás nakonec nezastavil a my si s partou výborně vychutnali skupinu Chinaski, která roztančila a rozezpívala celý areál. Bohužel Wohnout měl opět smůlu co se týče počasí a déšť začal ustávat až při poslední písničce.



Jestli hledáte něco klidnějšího, ale i přesto hodně známých a dobrých skupin, rozhodně doporučuji!

Oficiální aftermovie festivalů: Přeštěnice: https://www.youtube.com/watch?v=32Es-j6ItHI
                                                    Jatka: https://www.youtube.com/watch?v=Avr-z3yjhZM

                                                                                                                                       xoxo Tess ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat